For startups

Vi er i fuld gang med at tale med flere startups, som vi kan hjælpe skridtet videre på deres rejse. Er der et match og potentiale, sætter vi vores samlede viden og erfaring i spil for at udvikle og vækste startups på vejen mod succes. Vores økonomiske investering udgør en mindre del – hvad man kan forvente fra os er til gengæld en vidtfavnende værktøjskasse, et stort engagement og en aktiv indsats for, at I lykkes. Vores primære fokus er inden for Social Impact, men vi er også stødt på gode mennesker, der taler så meget til os, at vi f.eks. er blevet en del af et daddeleventyr.

Processen fra første møde til en potentiel aftale med os tager typisk 4-8 uger. Det starter med, at I kontakter Kasper Holst Hansen for en indledende snak. Er der potentiale, inviteres I til Birkerød for at præsentere jer selv, jeres produkt og jeres virksomhed.

Hvis vi på den baggrund vurderer, at der er et reelt match imellem jeres virksomhed og Flying BizKit, inviteres I til et opfølgende møde, hvor vi sammen ser på rammerne for en aftale, herunder forretnings- og kapitalplan, og bliver enige om en plan for eksekvering. Vi udarbejder de juridiske dokumenter, offentliggør aftalen – og kigger os ikke tilbage.

”Sammen med Flying BizKit har vi opnået resultater, som vi aldrig havde været i stand til uden. Sammen har vi skabt en helt ny forretningsmodel, vi har fået nye investorer ombord på projektet, og vi har samarbejdet i en åben, nysgerrig og tillidsfuld atmosfære. Kombination af kommerciel indsigt og god samarbejdskultur får både visioner og motivation til at nå helt nye højder. Vi glæder os vildt meget til alt det spændende, der ligger foran os.”

 Laurits Rasmussen, CEO og founder hos Pathfindr

Jeres muligheder

Vi har forskellige forløb og indsatser hos Flying BizKit, der passer til enhver startup, også de helt tidlige. Vi gør en dyd ud af den gensidige screening. For vi skal være gode for hinanden. Derfor kører vi et initialt forløb på 2-4 uger, hvor vi sammen planlægger forløbet samt finder den rette model for vores samarbejde. Vi opererer med tre overordnede modeller alt efter jeres behov, og hvor I er på jeres iværksætterrejse.

Mentor


I er en ny virksomhed med et spirende produkt, men I har brug for viden og mesterlære i forhold til at komme ud over stepperne og skabe god drift og omsætning. Det handler om fintuning af jeres produkt, udarbejdelse af en forretningsplan, prissætning og marked, salgsstrategi og kommunikationsplanlægning. Alt sammen for at skabe kommerciel fremdrift og blive klar til en evt. investering.

Manager

I er en etableret virksomhed, der er godt på vej, men I har brug for hjælp til at løfte virksomheden til det næste niveau – både kommercielt og organisatorisk. Det gælder også i forhold til støtte i den daglige drift, hvor I har brug for at effektivisere jeres planlægning, optimere jeres fokus og prioriteringer samt øge salget. Vi sætter os derfor i førersædet sammen med jer for en stund.

Master

I er en virksomhed, der er selvkørende, men I har brug for eksperthjælp og sparring inden for et specifikt område. Det kunne være forretningsstrategi, forberedelse på kapitalrejsning, udarbejdelse af en investor-pitch, rådgivning i forhold til skalering af jeres virksomhed eller kommerciel indsigt inden for EdTech eller Social Tech.

 

Og så har vi også gjort plads til de helt tidlige startups, hvor der er en idé, og de første spæde skridt er taget. Men der er højst sandsynligt hverken CVR-nummer eller nogen form for plan – blot intens passion, en stor portion vildskab og en ustoppelig vilje. Her går vi ind som co-founders og bygger virksomheden op sammen med jer, hvor vi får udarbejdet en god forretningsstrategi og en prioriteret handleplan, så I kan eksekvere målrettet og effektivt.

Vil du være med?

Har du lyst til at investere så lidt som DKK 5.000 i startups inden for SocialTech? Så kom og vær med! Ved at tilkendegive din oprigtige og 100% uforpligtende interesse, hjælper du os med at få et klart billede af Danmarks lyst til at gå forrest inden for SocialTech!